Nowy Plan Lekcji na II semestr
PLAN LEKCJI_sem II_2024.2025-od 10 marca
Home » dla rodziców » Numer PESEL na legitymacji szkolnej!!!
Rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 23) wprowadza nowe wzory druków legitymacji szkolnej. Dzięki uwzględnieniu nr. PESEL ucznia, dokument będzie wystarczającym dowodem potwierdzającym prawo do skorzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej (PESEL pozwoli sprawdzić ucznia w systemie eWUŚ).
Aby nie zmuszać placówek do natychmiastowej wymiany dokumentów, rozporządzenie wprowadza przepisy przejściowe, które umożliwiają korzystanie ze starych druków legitymacji jeszcze w roku szkolnym 2015/2016 z tym, że pod pewnymi warunkami.
Przepis stanowi, że na drugiej stronie legitymacji nad tekstem: „Poświadcza uprawnienie do ulg ustawowych przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego”, wpisuje się odręcznie numer PESEL ucznia, a w przypadku osoby, która nie posiada numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Modyfikacji dokona osoba upoważniona przez dyrektora szkoły, a dopisek opatrzy małą pieczęcią urzędową szkoły.
Legitymacje, które wydano wcześniej, zachowają ważność do ukończenia szkoły przez ich posiadaczy. Jednak je również trzeba będzie uzupełnić we wskazany wyżej sposób.
Pewien wyjątek dotyczy legitymacji dla uczniów niepełnosprawnych – niezależnie od ww. zapisów, szkoła musi nieodpłatnie wydać dokument na nowym druku, jeżeli zażąda tego rodzic ucznia.
W poniedziałek 23 lutego 2015 r. do wiadomości uczniów zostanie podany szczegółowy harmonogram odnośnie dostarczania i odbierania legitymacji.
Rodzicu pamiętaj, że od 01 stycznia 2015 roku legitymacja bez numeru PESEL może być uznana za nieważną!
Comments are closed
Sorry, but you cannot leave a comment for this post.