Plan lekcji 2024/2025
Plan lekcji – wrzesień 2024
1. Uczniowie mogą przebywać w pracowni jedynie pod opieką nauczyciela.
2. Sprzętem i zasobami programowymi (zmiana ustawień systemu, instalowanie i usuwanie oprogramowania) zarządza administrator pracowni. Obowiązuje zakaz wprowadzania przez ucznia jakichkolwiek zmian w ustawieniach zestawów komputerowych oraz w zainstalowanym na komputerach oprogramowaniu.
3. Nauczyciel – administrator pracowni przydziela każdemu użytkownikowi prawa do konkretnych zasobów lokalnej sieci komputerowej (konta, foldery, itp.)
4. Przed rozpoczęciem pracy należy sprawdzić, czy stanowisko pracy jest sprawne. Uczniowie mają obowiązek bezzwłocznie informować nauczyciela prowadzącego zajęcia o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach w działaniu sprzętu i oprogramowania.
5. Uruchomienie komputera oraz logowanie się w sieci odbywa się zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.
6. Niedopuszczalne są działania mające na celu uzyskanie nieupoważnionego dostępu do zasobów sieci.
7. Użytkownicy pracowni mają prawo do korzystania z własnych danych, po uprzednim sprawdzeniu ich za pomocą programu antywirusowego pod kontrolą nauczyciela.
8. Z Internetu można korzystać jedynie w zakresie określanym przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
9. Pobieranie lub wysyłanie jakichkolwiek materiałów w sieci może odbywać się tylko za zgodą administratora.
10. Podczas korzystania z usług internetowych, takich jak poczta i grupy dyskusyjne, należy zachować się kulturalnie, nie wolno nikogo obrażać, wysyłać niegrzecznych listów lub niecenzuralnych plików.
11. Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami obyczajowymi i moralnymi.
12. Bez zgody opiekuna pracowni nie wolno wykonywać jakichkolwiek wydruków na urządzeniach drukujących.
13. O ile nauczyciel nie poleci inaczej, po zakończonej lekcji należy wylogować się. Przed wyłączeniem komputera należy zakończyć działanie wszystkich programów oraz wyjąć nośniki danych ze wszystkich napędów.
14. Zawsze po zakończonej lekcji należy uporządkować stanowisko pracy, oraz dosunąć krzesła, aby nie tarasowały przejścia.
15. W pracowni komputerowej zabronione jest spożywanie jakichkolwiek posiłków i napojów.
16. Do pracowni przychodzimy w zmienionym obuwiu, a kurtki, płaszcze itp. zostawiamy w szatni.
17. Nie wolno opuścić stanowiska pracy bez zgody nauczyciela prowadzącego.
18. Uczeń (każdy użytkownik pracowni) ma obowiązek szanować sprzęt komputerowy i wyposażenie pracowni, zawsze zostawić po sobie porządek na stanowisku pracy.
19. W pracowni należy zachować ciszę i spokój.
Instrukcja BHP na stanowisku komputerowym
A. Na stanowisku wyposażonym w komputer obowiązują następujące zakazy:
B. Przed rozpoczęciem pracy należy:
a) włączenie przycisków zasilania monitora i komputera;
b) dostosowanie ustawień krzesła, klawiatury, myszki i monitora do wymiarów swojego ciała; odległość od monitora osoby pracującej przy komputerze powinna wynosić ok. 70 cm, zaleca się takie usytuowanie monitora, aby jego środek znajdował się poniżej poziomu oczu oraz wyregulowanie jasności ekranu monitora stosownie do potrzeb i aktualnych warunków otoczenia; natężenie światła mierzone na powierzchni monitora nie może być mniejsze niż 180 lx;
C. Zadania wykonywane na stanowisku:
D. Po skończonej pracy należy:
E. Dodatkowe zasady higieny pracy przy komputerze:
No comments
Be the first one to leave a comment.