- Uczeń w trakcie nauki otrzymuje oceny:
- śródroczne i roczne,
- końcowe.
- Przed przystąpieniem do pracy z uczniem nauczyciel zapoznaje się z dokumentacją
z wcześniejszego etapu edukacyjnego, z informacjami od rodziców o dziecku oraz
z ewentualnymi opiniami lekarskimi czy innymi, które dostarczą rodzice.
- Nauczyciel współpracuje z logopedą, pedagogiem lub innymi specjalistami opiekującymi się dzieckiem.
- Informacje o uczniu służą organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
np. włączeniu ucznia do zajęć wyrównawczych, zajęć rozwijających, sportowych, umuzykalniających, szachowych, tanecznych, czy innych organizowanych na terenie szkoły.
- Oceny ucznia są jawne zarówno dla niego jak i jego rodziców/prawnych opiekunów. Sprawdzone i ocenione prace kontrolne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia jest przechowywana do 31 sierpnia danego roku szkolnego i udostępniona uczniowi lub jego rodzicom.
- Wszystkie oceny bieżące dokumentuje się w dzienniku elektronicznym lub w dzienniku papierowym, o ile taki będzie obowiązywał.
- Wprowadza się średnie ważone w poszczególnych obszarach i formach sprawdzania wiedzy uczniów:
1) zasady ogólne:
– przygotowanie do zajęć – 2
– aktywność – 3
– prezentacje i projekty – 3
– prowadzenie zeszytu – 3
– poprawa sprawdzianu – 5
1) wybrane obszary:
– sprawdzian wiadomości – 6
– sprawdzian umiejętności sportowych – 5
– udział w konkursach – 6
– kartkówki – 4
-prace wytwórcze ( rozwiązywanie zadań, czytanie, zagadnienia praktyczne –mapa, zadania przy tablicy, prace plastyczne i techniczne, odpowiedź ustna, gra na instrumentach, doświadczenia , rozgrzewka ( wych. fizyczne)– 4
– ruch z muzyką – 3
– recytacje- 5
- Ustala się poziom oceny ważonej na poszczególne oceny końcowe ( semestralne i roczne):
-dopuszczająca – od 1,76
– dostateczna – od 2,76
– dobra – od 3,76
– bardzo dobra – od 4,76
– celująca – od 5,51
By Elżbieta Poulakowska in aktualności, dla rodziców on 23 sierpnia 2022
Comments are closed
Sorry, but you cannot leave a comment for this post.