Nowy Plan Lekcji na II semestr
PLAN LEKCJI_sem II_2024.2025-od 10 marca
Home » szkoła z klasą » SZKOŁA W NASZYCH RĘKACH! – zaczynamy innowacyjną przygodę
Udział w programie potraktowaliśmy jako działanie innowacyjne. Biorąc pod uwagę wnioski z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w ubiegłym roku szkolnym, jednym z priorytetowych celów naszej szkoły stało się włączenie uczniów w proces podejmowania decyzji oraz nauka nie tylko przemyślanego planowania i organizacji działań, lecz przede wszystkim konsekwencji w osiąganiu założonych celów.
Podjęcie decyzji o wyborze obszaru nie należało do najłatwiejszych. Po przeanalizowaniu szczegółowych opisów, każy z nich wydawał się atrakcyjny i możliwy do realizacji w naszej społeczności. Łącząc hasło programu- Weź szkołę w swoje ręce. Na nowo! z priorytetami naszej szkoły, zdecydowaliśmy o wyborze obszaru OBYWATELSTWO i postanowiliśmy Oddać szkołę w ręce Uczniów!
Poprzez realizację wybranych działań chcielibyśmy budować atmosferę współdziałania i dialogu, aby Uczniowie czuli się zachęceni do współdecydowania i aktywnego udziału w życiu szkoły.
Tabela analizy zasobów szkoły
OBYWATELSTWO
|
|
Jakie są nasze mocne strony w ramach wybranego obszaru? |
Jakie są nasze słabe strony w ramach wybranego obszaru? |
|
|
Jakie okoliczności zewnętrzne możemy wykorzystać jako szansę do zmiany? | Co powinniśmy uwzględnić, jako ograniczenia zewnętrzne (zagrożenia), podczas planowania zmian? |
|
|
PRZYKŁADOWE PYTANIA SKIEROWANE DO UCZNIÓW
1. Czy jako uczeń masz możliwość decydowania o zmianach wprowadzanych w szkole? Jeśli tak, to w jaki sposób, jeśli nie- uzasadnij dlaczego.
2. Czy chciałbyś współdziałać i współdecydować, wspierając działania nauczycieli, pracowników szkoły oraz przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego?
3.Jakie działania pozwoliłyby zwiększyć Twoje zaangażowanie w życie społeczności szkolnej?
4. W których miejscach w szkole chętnie przebywasz i czujesz się komfortowo?
5. Czy w szkole jest miejsce (odpowiednio zagospodarowana przestrzeń) do wspólnego odpoczynku na przerwach i po lekcjach?
6. Jakich miejsc brakuje w naszej szkole lub na jej terenie, np. miejsce do relaksu, stołówka, czytelnia?
Badanie potrzeb chcielibyśmy skierować do wszystkich uczniów naszej szkoły. Zaczynając od maluchów z oddziału przedszkolnego, kończąc na ósmoklasistach.
Przede wszystkim mamy zamiar poprosić Wychowawców o przeprowadzenie ankiety z pytaniami stworzonymi pod kątem wybranego przez Zespół obszaru.
Zarówno w przypadku najmłodszych dzieci, jak i klas I-III, zamierzamy ogłosić konkurs w formie pracy plastycznej – Szkoła moich snów- wymarzone miejsce w naszej szkole.
Starszych uczniów mamy zamiar zachęcić do zabawy w architektów wnętrz, przedstawiając projekt planu szkoły z miejscami do zagospodarowania. Chętna młodzież będzie też mogła samodzielnie, od podstaw, zaprojektować konkretny obszar w szkole lub na jej terenie w formie prezentacji multimedialnej.
Chcielibyśmy również zaproponować uczniom grę Szkoła na czasie, z wykorzystaniem kart wymiaru Przestrzeń.
Klasy VI- VIII chcielibyśmy zaprosić do udziału w kolejnym konkursie, tym razem literackim. Uczniowie będą mieli za zadanie napisanie krótkiego wypracowania w języku angielskim pt. My Dream School- szkoła moich marzeń na bazie krótkich tekstów użytkowych zaczerpniętych z podręczników do nauki języka.
Niezależnie od zastosowanych metod i narzędzi, przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego wykorzystają Pudełko Pomysłów, w którym cała społeczność szkolna będzie mogła umieszczać swoje pomysły na zmiany.
Badanie potrzeb szkoły mamy zamiar zorganizować i przeprowadzić w terminie listopad- grudzień. Styczeń to czas na ewaluację naszych badań, a następnie- DZIAŁAMY! 😊
Comments are closed
Sorry, but you cannot leave a comment for this post.