Regulamin pracowni

 

1.   Uczniowie mogą przebywać w pracowni jedynie pod opieką nauczyciela.

2.   Sprzętem i zasobami programowymi (zmiana ustawień systemu, instalowanie i usuwanie oprogramowania) zarządza administrator pracowni. Obowiązuje zakaz wprowadzania przez ucznia jakichkolwiek zmian w ustawieniach zestawów komputerowych oraz w zainstalowanym na komputerach oprogramowaniu.

3.   Nauczyciel – administrator pracowni przydziela każdemu użytkownikowi prawa do konkretnych zasobów lokalnej sieci komputerowej (konta, foldery, itp.)

4.   Przed rozpoczęciem pracy należy sprawdzić, czy stanowisko pracy jest sprawne. Uczniowie mają obowiązek bezzwłocznie informować nauczyciela prowadzącego zajęcia o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach w działaniu sprzętu i oprogramowania.

5.   Uruchomienie komputera oraz logowanie się w sieci odbywa się zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.

6.   Niedopuszczalne są działania mające na celu uzyskanie nieupoważnionego dostępu do zasobów sieci.

7.   Użytkownicy pracowni mają prawo do korzystania z własnych danych, po uprzednim sprawdzeniu ich za pomocą programu antywirusowego pod kontrolą nauczyciela.

8.   Z Internetu można korzystać jedynie w zakresie określanym przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.

9.   Pobieranie lub wysyłanie jakichkolwiek materiałów w sieci może odbywać się tylko za zgodą administratora.

10. Podczas korzystania z usług internetowych, takich jak poczta i grupy dyskusyjne, należy zachować się kulturalnie, nie wolno nikogo obrażać, wysyłać niegrzecznych listów lub niecenzuralnych plików.

11. Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami obyczajowymi i moralnymi.

12. Bez zgody opiekuna pracowni nie wolno wykonywać jakichkolwiek wydruków na urządzeniach drukujących.

13. O ile nauczyciel nie poleci inaczej, po zakończonej lekcji należy wylogować się. Przed wyłączeniem komputera należy zakończyć działanie wszystkich programów oraz wyjąć nośniki danych ze wszystkich napędów.

14. Zawsze po zakończonej lekcji należy uporządkować stanowisko pracy, oraz dosunąć krzesła, aby nie tarasowały przejścia.

15. W pracowni komputerowej zabronione jest spożywanie jakichkolwiek posiłków i napojów.

16. Do pracowni przychodzimy w zmienionym obuwiu, a kurtki, płaszcze itp. zostawiamy w szatni.

17. Nie wolno opuścić stanowiska pracy bez zgody nauczyciela prowadzącego.

18. Uczeń (każdy użytkownik pracowni) ma obowiązek szanować sprzęt komputerowy i wyposażenie pracowni, zawsze zostawić po sobie porządek na stanowisku pracy.

19. W pracowni należy zachować ciszę i spokój.

 

Instrukcja BHP na stanowisku komputerowym

 

A. Na stanowisku wyposażonym w komputer obowiązują następujące zakazy:

  • zakaz spożywania posiłków i napojów;
  • zakaz samowolnego naprawiania urządzeń komputerowych i sprzętu;
  • zakaz przechowywania magnesów i urządzeń magnetycznych;
  • zakaz instalowania oprogramowania bez wiedzy nauczyciela;
  • zakaz kopiowania i rozpowszechniania oprogramowania i danych udostępnionych na stanowisku.

 

B. Przed rozpoczęciem pracy należy:

  • wykonać prace porządkowe;
  • sprawdzić kompletność wyposażenia technicznego;
  • przygotować komputer do pracy poprzez:

a)      włączenie przycisków zasilania monitora i komputera;

b)      dostosowanie ustawień krzesła, klawiatury, myszki i monitora do wymiarów swojego ciała; odległość od monitora osoby pracującej przy komputerze powinna wynosić ok. 70 cm, zaleca się takie usytuowanie monitora, aby jego środek znajdował się poniżej poziomu oczu oraz wyregulowanie jasności ekranu monitora stosownie do potrzeb i aktualnych warunków otoczenia; natężenie światła mierzone na powierzchni monitora nie może być mniejsze niż 180 lx;

  • przygotować drukarkę lub inny sprzęt zewnętrzny;
  • przygotować dokumenty i dane, które będą wykorzystywane podczas pracy z komputerem;
  • sprawdzić używane nośniki danych na obecność wirusów komputerowych;
  • przygotować i uruchomić programy zgodnie z instrukcjami ich użytkowania.

 

C. Zadania wykonywane na stanowisku:

  • użytkowanie sprzętu i oprogramowania komputera zgodnie z przeznaczeniem;
  • drukowanie na drukarce;
  • tworzenie na zewnętrznych nośnikach danych (dyskietki, płyty CDR, CDRW, DVDR, DVDRW) kopii zapasowych dokumentów wykonywanych na stanowisku.

 

D. Po skończonej pracy należy:

  • wyłączyć komputer, monitor i pozostały sprzęt zasilany energią elektryczną;
  • zabezpieczyć dokumenty i nośniki informacji używane podczas pracy;
  • wykonać inne czynności porządkowe.

 

E. Dodatkowe zasady higieny pracy przy komputerze:

  • zaleca się częste wietrzenie pomieszczenia w którym znajduje się komputer; powietrze posiada naturalną jonizację, która jest niszczona przez promieniowanie monitora, a pole elektromagnetyczne powoduje ponadto polaryzację przestrzeni pomiędzy monitorem a użytkownikiem, w wyniku czego skóra człowieka przyciąga tak samo cząsteczki kurzu jak monitor, wywołując niejednokrotnie reakcje alergiczne i podrażnienie oczu.
  • uczniowie pracujący w okularach powinny zaopatrzyć się w szkła z warstwami antyrefleksyjnymi, eliminującymi męczące i szkodliwe odbicia światła.
 

No comments

Be the first one to leave a comment.

Post a Comment


 

Ogłoszenia: »

Plan zajęć w II semestrze roku szkolnego 2017/2018

Plan zajęć w II semestrze roku szkolnego 2017/2018 – kliknij tutaj.

 

Terminy rekrutacji do szkół podstawowych i przedszkoli na terenie Gminy Suwałki

Poniżej znajdują się dwa dokumenty dotyczące terminów rekrutacji do szkół podstawowych i przedszkoli na terenie Gminy Suwałki: Terminy przeprowadzania postępowania...

 
Ferie zimowe 2018

Ferie zimowe 2018

Zapraszamy uczniów naszej szkoły do skorzystania z atrakcji w czasie ferii zimowych. Harmonogram zajęć w tabelce. Do zobaczenia!

 
 

Znajdź nas

Wydarzenia »

Plan zajęć w II semestrze roku szkolnego 2017/2018

Plan zajęć w II semestrze roku szkolnego 2017/2018 – kliknij tutaj.

 

Terminy rekrutacji do szkół podstawowych i przedszkoli na terenie Gminy Suwałki

Poniżej znajdują się dwa dokumenty dotyczące terminów rekrutacji do szkół podstawowych i przedszkoli na terenie Gminy Suwałki: Terminy przeprowadzania postępowania...

 
Ferie zimowe 2018

Ferie zimowe 2018

Zapraszamy uczniów naszej szkoły do skorzystania z atrakcji w czasie ferii zimowych. Harmonogram zajęć w tabelce. Do zobaczenia!

 
Do szopy, hej pasterze…

Do szopy, hej pasterze…

W przededniu ferii świątecznych młodzież naszej szkoły uczestniczyła w spotkaniu opłatkowym. Zaproszeni goście, nauczyciele, rodzice i koledzy mogli obejrzeć...

 
Zabawa andrzejkowa klasy trzeciej

Zabawa andrzejkowa klasy trzeciej

23 listopada 2017 r. uczniowie klasy III wzięli udział w klasowej zabawie andrzejkowej. Rodzice przygotowali poczęstunek, a uczniowie wraz z wychowawczynią zabawy...

 
Ślubowanie klas I

Ślubowanie klas I

29 września 2017 roku odbyło się uroczyste ślubowanie klasy I Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Starym Folwarku. Dzieci po zdaniu egzaminu przeprowadzonego...

 
 

Biuletyn Informacji Publicznej

Floating Social Media Icons by Acurax Wordpress Designers
Visit Us On FacebookVisit Us On Youtube