Regulamin pracowni

 

1.   Uczniowie mogą przebywać w pracowni jedynie pod opieką nauczyciela.

2.   Sprzętem i zasobami programowymi (zmiana ustawień systemu, instalowanie i usuwanie oprogramowania) zarządza administrator pracowni. Obowiązuje zakaz wprowadzania przez ucznia jakichkolwiek zmian w ustawieniach zestawów komputerowych oraz w zainstalowanym na komputerach oprogramowaniu.

3.   Nauczyciel – administrator pracowni przydziela każdemu użytkownikowi prawa do konkretnych zasobów lokalnej sieci komputerowej (konta, foldery, itp.)

4.   Przed rozpoczęciem pracy należy sprawdzić, czy stanowisko pracy jest sprawne. Uczniowie mają obowiązek bezzwłocznie informować nauczyciela prowadzącego zajęcia o wszelkich zauważonych nieprawidłowościach w działaniu sprzętu i oprogramowania.

5.   Uruchomienie komputera oraz logowanie się w sieci odbywa się zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.

6.   Niedopuszczalne są działania mające na celu uzyskanie nieupoważnionego dostępu do zasobów sieci.

7.   Użytkownicy pracowni mają prawo do korzystania z własnych danych, po uprzednim sprawdzeniu ich za pomocą programu antywirusowego pod kontrolą nauczyciela.

8.   Z Internetu można korzystać jedynie w zakresie określanym przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.

9.   Pobieranie lub wysyłanie jakichkolwiek materiałów w sieci może odbywać się tylko za zgodą administratora.

10. Podczas korzystania z usług internetowych, takich jak poczta i grupy dyskusyjne, należy zachować się kulturalnie, nie wolno nikogo obrażać, wysyłać niegrzecznych listów lub niecenzuralnych plików.

11. Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami obyczajowymi i moralnymi.

12. Bez zgody opiekuna pracowni nie wolno wykonywać jakichkolwiek wydruków na urządzeniach drukujących.

13. O ile nauczyciel nie poleci inaczej, po zakończonej lekcji należy wylogować się. Przed wyłączeniem komputera należy zakończyć działanie wszystkich programów oraz wyjąć nośniki danych ze wszystkich napędów.

14. Zawsze po zakończonej lekcji należy uporządkować stanowisko pracy, oraz dosunąć krzesła, aby nie tarasowały przejścia.

15. W pracowni komputerowej zabronione jest spożywanie jakichkolwiek posiłków i napojów.

16. Do pracowni przychodzimy w zmienionym obuwiu, a kurtki, płaszcze itp. zostawiamy w szatni.

17. Nie wolno opuścić stanowiska pracy bez zgody nauczyciela prowadzącego.

18. Uczeń (każdy użytkownik pracowni) ma obowiązek szanować sprzęt komputerowy i wyposażenie pracowni, zawsze zostawić po sobie porządek na stanowisku pracy.

19. W pracowni należy zachować ciszę i spokój.

 

Instrukcja BHP na stanowisku komputerowym

 

A. Na stanowisku wyposażonym w komputer obowiązują następujące zakazy:

  • zakaz spożywania posiłków i napojów;
  • zakaz samowolnego naprawiania urządzeń komputerowych i sprzętu;
  • zakaz przechowywania magnesów i urządzeń magnetycznych;
  • zakaz instalowania oprogramowania bez wiedzy nauczyciela;
  • zakaz kopiowania i rozpowszechniania oprogramowania i danych udostępnionych na stanowisku.

 

B. Przed rozpoczęciem pracy należy:

  • wykonać prace porządkowe;
  • sprawdzić kompletność wyposażenia technicznego;
  • przygotować komputer do pracy poprzez:

a)      włączenie przycisków zasilania monitora i komputera;

b)      dostosowanie ustawień krzesła, klawiatury, myszki i monitora do wymiarów swojego ciała; odległość od monitora osoby pracującej przy komputerze powinna wynosić ok. 70 cm, zaleca się takie usytuowanie monitora, aby jego środek znajdował się poniżej poziomu oczu oraz wyregulowanie jasności ekranu monitora stosownie do potrzeb i aktualnych warunków otoczenia; natężenie światła mierzone na powierzchni monitora nie może być mniejsze niż 180 lx;

  • przygotować drukarkę lub inny sprzęt zewnętrzny;
  • przygotować dokumenty i dane, które będą wykorzystywane podczas pracy z komputerem;
  • sprawdzić używane nośniki danych na obecność wirusów komputerowych;
  • przygotować i uruchomić programy zgodnie z instrukcjami ich użytkowania.

 

C. Zadania wykonywane na stanowisku:

  • użytkowanie sprzętu i oprogramowania komputera zgodnie z przeznaczeniem;
  • drukowanie na drukarce;
  • tworzenie na zewnętrznych nośnikach danych (dyskietki, płyty CDR, CDRW, DVDR, DVDRW) kopii zapasowych dokumentów wykonywanych na stanowisku.

 

D. Po skończonej pracy należy:

  • wyłączyć komputer, monitor i pozostały sprzęt zasilany energią elektryczną;
  • zabezpieczyć dokumenty i nośniki informacji używane podczas pracy;
  • wykonać inne czynności porządkowe.

 

E. Dodatkowe zasady higieny pracy przy komputerze:

  • zaleca się częste wietrzenie pomieszczenia w którym znajduje się komputer; powietrze posiada naturalną jonizację, która jest niszczona przez promieniowanie monitora, a pole elektromagnetyczne powoduje ponadto polaryzację przestrzeni pomiędzy monitorem a użytkownikiem, w wyniku czego skóra człowieka przyciąga tak samo cząsteczki kurzu jak monitor, wywołując niejednokrotnie reakcje alergiczne i podrażnienie oczu.
  • uczniowie pracujący w okularach powinny zaopatrzyć się w szkła z warstwami antyrefleksyjnymi, eliminującymi męczące i szkodliwe odbicia światła.
 

No comments

Be the first one to leave a comment.

Post a Comment


 

Ogłoszenia: »

Zebranie rodziców 14 września 2017r.

Zebranie rodziców 14 września 2017r.

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Starym Folwarku informuje, że 14 września 2017 r. (czwartek) o godzinie 17.00 na holu  odbędzie się ogólne...

 
Rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018

Rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018

Zapraszam Uczniów i Rodziców na Inaugurację roku szkolnego 2017/2018 04 września 2017r. (poniedziałek ) o godzinie 09:00   Zajęcia w Punkcie Przedszkolnym...

 
Urlop

Urlop

ŁADUJEMY BATERIE! czyli: Od 10 lipca do 31 lipca sekretariat nieczynny z powodu urlopu pracownika. Urlop dyrektora szkoły od 10 lipca do 18 sierpnia.   UDANYCH...

 
 

Znajdź nas

Wydarzenia »

Co się dzieje u naszych Przedszkolaków?

Co się dzieje u naszych Przedszkolaków?

Dzieje się DUŻO! Od naszej cudownej Pani Marty Andruszkiewicz – nauczycielki w Punkcie Przedszkolnym, otrzymaliśmy relację co się działo u naszych przedszkolaków...

 
Zajęcia przyrodnicze w WPN

Zajęcia przyrodnicze w WPN

02 października 2017 roku uczniowie klasy IV wzięli udział w zajęciach przyrodniczych zorganizowanych przez panią Joannę Adamczewską- pracownika Wigierskiego...

 
Dzień Edukacji Narodowej 2017r.

Dzień Edukacji Narodowej 2017r.

Jak wszyscy wiemy, co roku 14 października obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej. Ponieważ w tym roku wypadł on w sobotę, Samorząd Uczniowski naszej szkoły...

 
Próbna ewakuacja 03.10.2017r.

Próbna ewakuacja 03.10.2017r.

Dnia 03.10.2017r. w naszej szkole odbyła się próba ewakuacyjna na wypadek pożaru. Zostaliśmy zadymieni przez Panów Strażaków, wyprowadzeni parami przez fantastycznie...

 
Sprzątanie świata

Sprzątanie świata

Nasza szkoła podjęła się sprzątania świata dnia 15 września 2017 roku (piątek). Część klasy III gimnazjum wraz z Dyrektor szkoły Bożeną Omiljanowicz...

 
Bezpieczna droga do szkoły

Bezpieczna droga do szkoły

Już od samego początku dbamy by nasze dzieci w bezpieczny sposób trafiały na zajęcia szkolne. Dlatego jak co roku, odwiedzili nas przedstawiciele policji i...

 
 

Biuletyn Informacji Publicznej

Floating Social Media Icons by Acurax Wordpress Designers
Visit Us On FacebookVisit Us On Youtube